ÇİZİK ZEYTİN YAPIMI


Selam,
arkadaşıma ziyarete gittiğimde bir torba yeşil zeytinle karşılaştım, bir tanıdıkları getirmiş ve arkadaşım bana nasıl yapılır diye sordu, ben de hiç denemediğimi söyledim araştırayım dedim.
Ertesi günü internete bakınmaya başladım ,zeytinci bir beyefendinin videosu ile karşılaştım,beni bağışlasın adını bilmiyorum neyse onun tarif ettiği gibi deneyelim dedim.
artık ya olur ya da çöpe atarız diye düşündüm ☺tarif için geç kalmış olabilirim ama sonucu görmeden sizlerle paylaşmak istemedim.

Videoya göre zeytinleri yıkadık ve iki yanına bıçakla fazla çekirdeğine inmeden çizikler attık,daha sonra büyük bir kavanoza doldurduk üstüne de su ekledik,bu işlemi 12 gün boyunca yaptık,yani her gün suyunu değiştirdik yeni ekledik.
12 gün sonra tadına baktım zeytinler hala biraz acıydı,suyunu döktüm ve 1 kilo zeytine 1 avuç kaya tuzu ölçüsüyle kavanoza doldurdum (tuzu ılık suda erittik, zeytinlerin üstüne çıkacak kadar su ekledik).
Limon dilimleri de ekledim ve kavanozun kapağını kapattım, o şekilde 10 gün daha geçti bugün arkadaşımı ziyaret ettim ve zeytini tattım, evet olmuştu acısı gitmiş lezzeti yerindeydi ve hemen sizle paylaşayım istedim ☺hazır olan zeytini tüketeceğiniz kadar kaseye alın, üstüne biraz da zeytinyağ ekleyin afiyet olsun.
Bazı tariflerde de limon tuzu ilave edilmişti seneye kısmet olursa bir de o şekilde denerim, sonuçta zeytinimiz güzel oldu çöpe gitmedi buna ayrıca sevindim😃


Yorumlar