NEVZİNE


Selam,
Kayseri yöresinin bu nefis tatlısını uzun zaman önce bir tv programından not almıştım, tahinli tatları seven biri olarak da bu tatlıya bayıldım 👌
Sizde bayramda sevdiklerinize bu tatlıyı yapabilirsiniz , şimdiden sağlıklı mutlu Bayramlar dilerim sevgilerimle.

HAMUR MALZEMELERİ
  • 125 gram oda ısısında yumuşamış tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt yada yoğurt (ben süt kullandım)
  • 1 çay bardağı tahin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı ceviz (ufalanmış)
  • aldığı kadar un (18 çorba kaşığı kullandım)
ŞERBETİ İÇİN
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 çay bardağı pekmez

HAZIRLANIŞI
  1. önce şerbet için şekeri ve suyu 5 dk kaynatın ocaktan alın, pekmezi ekleyip karıştırın , soğumaya bırakın
  2. un hariç hamur malzemelerini karıştırma kabına alın, yavaş yavaş un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir kurabiye hamuru kıvamına getirin
  3. büyük boy kare yada dikdörtgen bir fırın kabını yağlayın ve hazırladığınız hamuru elinizle bastırarak kalıba yayın, düzeltin 
  4. hamurun üstüne, bir çatalla boydan boya çizerek şekil verin ve kare dilimler halinde kesin
  5. 170 derecede ısıtılmış fırında üstü hafif kızarana kadar pişirin (yaklaşık 30 dk)
  6. pişen tatlıyı fırından alın, 5 dk bekledikten sonra şerbeti üstüne gezdirin (ben üstünü bir tepsiyle kapatarak dinlenmeye bıraktım)
  7. şerbeti çekip dinlenen tatlıyı servis edebilirsiniz afiyet olsun (4-5 saat dinlendirirseniz daha güzel oluyor) NOT: artan tatlının üstünü kapatarak buzdolabında bekletebilirsiniz


Yorumlar