KARADUT ŞERBETİ

Selam,
çeşitli meyvelerle kendi meyve suyunuzu , şerbetinizi hazırlayabilirsiniz bugün ben de karadut aldım ve şerbetini yaptım sizlerle de paylaşayım dedim, belki aranızda yapmayan varsa denemek ister sevgiler.

MALZEMELER
  • 1 kilo karadut
  • 2 su bardağı toz şeker
  • yarım limon suyu
  • 2,5 litre su
HAZIRLANIŞI
  1. dutları güzelce yıkayıp süzdürün ve geniş bir tencereye alın
  2. üstüne şekeri ekleyin 1 saat kadar bekletin
  3. süre sonunda ocağa alın kaynatmaya başlayın
  4. şeker eriyince tencereye suyu ve limonu ilave edin
  5. 30 dk boyunca kaynayan şerbeti ocaktan alın
  6. derin bir kasenin üstüne tel süzgeç koyun ve şerbeti içine süzün
  7. oda sıcaklığına gelene dek bekletin daha sonra şişe yada sürahiye doldurup,buzdolabında soğutun
NOT:
şeker miktarını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz, mesela yaptığım şerbet bana  tatlı geldi yarıya yarıya sulandırarak kullanıyorum afiyet olsun

Yorumlar