ÇİĞ BÖREK / Çİ BÖREK


Merhabalar,
daha önce peynirli olarak yaptığım çiğ böreği bu kez orjinaline uygun olarak kıymalı yaptım, doğruyu söylemem gerekirse ben dışarıda pek yemezdim nedeni ise kıymasının çiğ olarak konulmasıydı, fakat kendi yaptığım için midir bilmiyorum bu kez severek yedim😃ben aynı hamurdan fakat içine kavrulmuş kıyma koyarak sık sık yaparım bu böreği ,bu kez de sizler için bu şekilde denemiş oldum umarım dener ve seversiniz sevgiler.

HAMURU İÇİN MALZEMELER
  • 4 nescafe fincanı un 
  • 1,5 nescafe fincanı oda ısısında su
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 küçük yumurta (çiğ börekte yok ama ben ekliyorum)
İÇ MALZEMESİ
  • 250-300 gram yağsız kıyma
  • 1 kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı tuz ve karabiber
  • yarım nescafe fincanı su


HAZIRLANIŞI
  1. yumurta,su ,sirke ve tuzu karıştırma kabına alın ve yavaş yavaş unu ekleyip yoğurun (gerekirse biraz un ilave edebilirsiniz)
  2. hamurun üstünü kapatıp 15 dk kadar dinlendirin
  3. hamur dinlenirken içini hazırlayın, bunun için soğanı soyup yıkayın ve çok ince kesin yada rendeleyin, kıymaya ekleyin
  4. tuzu, biberi ve suyu ekleyip karıştırın kenara alın
  5. hamuru ceviz büyüklüğünde bezeler halinde hazırlayın
  6. tezgaha un serpin ve her bir bezeyi pasta tabağı boyutunda açın
  7. açtığınız hamurların yarısına iç harçtan koyup yayın ve hamurun boş tarafını üstüne kapatın
  8. kenarlarını parmaklarınızla bastırarak sabitleyin
  9. hazırladığınız börekleri bol ve kızgın yağda (orta ateşte) arkalı önlü kızartın
  10. kızaran börekleri havlu kağıt serdiğiniz bir tabağa alın fazla yağını çeksin, daha sonra servis tabağına aktarın afiyet olsun

Yorumlar