ISIRGANLI TARHANA ÇORBASI


Selam,
geçen hafta sonu gezimiz sırasında Cumalıkızık'dan aldığım ısırganlı tarhanayla nefis bir çorba yaptım, sizlerle de paylaşmak istedim. Isırganlı dedim ama aslında benim aldığım karışık bir paketti yani ısırganlı ve domatesli tarhana, öğrendim ki ısırganlı oraya ait yöresel bir tatmış ,ben tarhana çorbasını pek sevmesem de bu hoşuma gitti doğrusu eğer yolunuz düşerse almanızı öneririm, gerçi artık internet var aradığımız her şeyi kapımıza kadar yolluyorlar ama orayı da gidip görmeye değer☺sevgiler..

MALZEMELER
  • 5 çorba kaşığı ısırganlı tarhana + üstüne çıkacak kadar oda ısısında su
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 6 su bardağı oda ısısında su veya tavuk suyu ,et suyu hepsi olabilir
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • 1 tutam tuz
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane

HAZIRLANIŞI
  1. tarhanayı bir kaseye alın ve üstüne çıkacak kadar su ekleyin, karıştırarak açın
  2. tencereye yağı, nane ve salçayı ekleyip hafif kavurun
  3. tarhanayı suyuyla birlikte tencereye ilave edin karıştırın
  4. 6 bardak suyu , tuzu ve kırmızı biberi ilave edin
  5. çorba kaynayana kadar bir çırpıcı yada kaşıkla sürekli karıştırın
  6. çorba kaynayınca ocağı kısın koyulaşmaya başladığında 5 dk daha kaynatıp ocaktan alın
  7. sıcak olarak servis edin afiyet olsun

Yorumlar