AY ÇEKİRDEKLİ TUZLU MİNİK KURABİYELER


Selam,
bugün nefis  tuzlu bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum, ağızda dağılan bu atıştırmalık kurabiyeleri not edin derim , amaaa dikkat bir tane iki tane derken fazla kaçırmayın benden söylemesi ☺

HAMURU İÇİN MALZEMELER
  • 150 gr tereyağ yada margarin ( oda ısısında yumuşak)
  • 1 su bardağı zeytinyağ
  • 1 yumurta akı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay bardağı ay çekirdeği
  • aldığı kadar un (ben 3,5 su bardağı kullandım) bardağınıza göre 1-2 kaşık un değişiklik gösterebilir
ÜSTÜNE
  • 1 yumurta sarısı

HAZIRLANIŞI
  1. un hariç malzemeleri karıştırma kabına alın
  2. yavaş yavaş un ekleyerek yoğurun,ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin
  3. hamurdan misket büyüklüğünde toplar yapıp tepsiye dizin
  4. üstlerine yumurta sarısı sürün
  5. 180 derecede ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin (fırına göre süre değişir yaklaşık 25 dk)
afiyet olsun

Yorumlar

  1. Ben de yaptım bu çok tehlikeli kurabiyelerden arşivimde bekliyor.Vallahi dediğiniz gibi bir tane bir bir tane daha derken tiryakisi oluyor insan.Ama her ev de her zaman her daim bulunması gereken kıyır kurabiyeler.Sizin de kurabiyeler nefis görünüyor elinize sağlık.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiryakisi olunuyor elde değil :) yorum için teşekkürler sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yapmak isteyen fakat google hesabı olmayanlar, anonim seçeneğini kullanarak yorum yazabilirler.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.