KAVUNLU SORBE (DONDURMA)


Selam,
akşam yemeği üstüne şöyle içinizi ferahlatacak ,lezzetli ve hafif bir dondurma istemez misiniz ? ben isterim :) ve yaptım sizlerle de paylaşmak istedim ,bu nefis kavunlu sorbeyi denemenizi öneririm.Ben kavunlu yaptım ama sizler dilediğiniz meyveyle yapabilirsiniz sevgiler.
MALZEMELER
  • 500 gram dilimlenmiş kavun
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
  • 3-4 damla limon suyu
HAZIRLANIŞI
  1. kavunları blendrdan geçirip püre haline getirin
  2. şekeri, suyu ve limon suyunu tencerede 6-7 dakika kaynatıp bir şurup hazırlayın ,oda sıcaklığına gelene dek bekletin
  3. şurubu kavun püresinin üstüne döküp güzelce karıştırın ve uygun bir kaba dökerek buzluğa koyun
  4. yarım saatte bir kez buzluktan alıp bir çatalla karıştırın ve tekrar buzluğa koyun, bu işlemi 3-4 kez yapın
  5. sorbenin üstünü kapatıp bir gece bekletin,ertesi gün servis edebilirsiniz afiyet olsun

Yorumlar