BİSKÜVİLİ ÇİKOLATA

Merhabalar,
evde artan ya da yenmeyen bisküvi, kek,gofret gibi malzemeleri değerlendireceğiniz bir reçeteyi sizlerle paylaşmak istedim, kahvenizin yanına lezzetli bir eşlikçi deneyin derim :)

MALZEMELER
  • 1 su bardağı ufalanmış bebe bisküvi (bende olan buydu sizin evinizde ne çeşit varsa onu kullanın)
  • 1 su bardağı ufalanmış gofret
  • 4 çorba kaşığı krem çikolata (nutella, sarelle vb)
  • 4 çorba kaşığı vişne suyu yada süt (ben vişne suyu kullandım)
  • 100 gram sütlü çikolata
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
HAZIRLANIŞI
  1. bisküvi, gofret ve krem çikolatayı bir kaseye alın, vişne suyunu da ekleyip karıştırın ben elime bir eldiven geçirip güzelce karıştırdım ,yoğurdum
  2. bir tepsinin içine yağlı kağıt serin ,hazırladığınız karışımdan parçalar alıp uzun yada yuvarlak olarak şekillendirin ve kağıdın üstüne dizin, hepsini tamamlayınca tepsiyle beraber 10 dakika buzluğa koyun beklesin
  3. tereyağ ve çikolatayı benmari usulü eritin
  4. şekillendirdiğiniz karışımı buzluktan alın ve iki çatal yardımıyla tek tek erimiş olan çikolataya bulayıp tekrar kağıdın üstüne dizin ve çikolata donana kadar tepside bekletin
  5. daha sonra servis tabağına ya da bir kavanoza koyup buzdolabına koyun, dilediğiniz zaman kahvenizin yanında keyifle yiyin , gelen dostlara da ikram etmeyi unutmayın :)
bisküvili çikolata
evde pratik çikolata yapımı

Yorumlar