SOĞAN TURŞUSU

Selam,
uzun zamandır merak ettiğim soğan turşusunu nihayet deneme fırsatım oldu :) soğan seven biri olarak özelikle et, tavuk türü yiyeceklerle çok yakıştırdım öneririm.

MALZEMELER
  • 4 adet orta boy kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı üzüm sirkesi
  • 1 avuç kıyılmış dereotu (ben turşulara çok yakıştırıyorum)
  • temiz içme suyu (kaynamış ve ılımış)
HAZIRLANIŞI
  1. soğanları temizleyip, piyazlık doğrayın
  2. üstüne tuzu, şekeri ve dereotunu ekleyip elinizle karıştırın ve orta boy bir kavanoza aktarın
  3. üstüne sirkeyi ekleyin ve kavanozun kalanını su ile tamamlayıp kapağını kapatın
  4. bu şekilde buzdolabında bekletebilirsiniz 2 gün sonra hazır oluyor afiyet olsun
NOT: ben evde normal ,yemeklik soğanla denedim sizler kırmızı soğan kullanabilirsiniz rengi daha güzel oluyor tercih sizin :)

Yorumlar