AĞIZDA DAĞILAN ÜZÜMLÜ KURABİYE

Merhabalar,
bu nefis kurabiyeyi rumma org da görüp not almıştım, ben biraz değiştirerek denedim gerçekten ağızda dağılan lezzetli bir reçete ,ben şeker oranını azalttım hem üzüm hem fazla şeker bana çok gibi geldi, sizler şekerli seviyorsanız arttırabilirsiniz orjinal reçetesi burada sevgiler.

MALZEMELER
  • 250 gram oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı kuru üzüm (yarım saat önceden suda bekletip süzün)
  • 2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 3 silme su bardağı un
  • ÜSTÜNE
  • 1 yumurta sarısı
HAZIRLANIŞI
  1. yumurta, tereyağ ve şekeri karıştırma kabına alıp çatal yada parmaklarınızı kullanarak güzelce bütünleşene kadar karıştırın
  2. vanilyayı ,üzümü ve nişastayı ekleyin, karıştırın
  3. azar azar unu ekleyerek yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğurun (bardak ölçüsü farklılık gösterebilir ben aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz ufak su bardağını kullandım)
  4. hamuru iki parçaya bölüp streçleyin ve 10 dk buzluğa atın, süre sonunda hamurları rulo şekline getirip üstüne hafifçe bastırın ve yumurta sarısı sürün, son olarak bir çatal yardımıyla üstünden geçerek iz oluşturun ve verev şekilde dilimleyin
  5. yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye kurabiyeleri dizin, 180 derecede ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin
  6. pişen kurabiyeleri fırından alın ve tepsinin içinde soğumaya bırakın

Afiyet olsun

Yorumlar

  1. Denedim harika olmuş Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, afiyet olsun sizin de elinize sağlık sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yapmak isteyen fakat google hesabı olmayanlar, anonim seçeneğini kullanarak yorum yazabilirler.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.