ÇİLEK MARMELADI

Selam,
daha önce reçelini yaptığım çileği bu kez marmelat olarak pişirdim, daha önce de belirttiğim gibi ben marmelatları daha çok seviyorum :) sizde yapmak isterseniz işte reçetesi

MALZEMELER
  • 1,5 kilo çilek
  • 1 kilo toz şeker
  • 1 limonun suyu
HAZIRLANIŞI

çilekleri bir saat kadar suda bırakın daha sonra güzelce yıkayıp tencereye alın
üstüne şekeri ekleyip tencerenin kapağını kapatın
şeker eriyene kadar bekletin
sabah hazırlarsanız akşama doğru erimiş olur veya geceden hazırlayıp sabah pişirin



tencerenin kapağını alın, şekeri eriyen çilekleri karıştırıp yüksek ateşte pişirmeye başlayın
kaynamaya başlayınca ateşi en kısık haline getirin ve 20 dakika süre tutun
ara sıra karıştırın ve oluşan köpüğünü delikli kepçe ile alın

süre sonunda el blendrı veya süzgeçten geçirerek püre haline getirin
limonu ekleyin ve 5 dakika daha pişirip ocağı kapatın
marmeladı temiz ve kuru kavanozlara boşaltın, soğuyunca dilerseniz buzdolabında muhafaza edebilirsiniz

Ben marmeladı pişirdikten sonra,bir gün boyunca güneşte beklettim daha sonra kavanozlara doldurdum, güneş alan balkonunuz veya bahçeniz varsa siz de dilerseniz bu şekilde yapabilirsiniz (çünkü güneşin ısısı ile kıvamı daha güzel oluyor, fakat yapmanız şart değil tercih sizin)
tencerenin üstünü  delikli süzgeç gibi bir şeyle kapatın ve hava kararana kadar güneşte bekletin

KOLAY GELSİN

Yorumlar