DÜDÜKLÜDE AYVA REÇELİ

Selam,
pratik bir şekilde ayva reçeli yapmak isterseniz denemenizi öneririm kıvamında ve çok lezzetli oldu

MALZEMELER
  • 4 adet orta boy ayva
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
  • 2 adet çubuk tarçın
  • 1 çay kaşığı toz karanfil
  • 1 limon suyu
YAPIMI

ayvaları yıkayıp soyun ve ufak küpler halinde keserek, su dolu bir kaba alın
(çekirdeklerini ve bir kaç tane dış kabuğunu saklayın pişerken renk vermesi için ekleyeceğiz)

ayvaları düdüklü tencereye alın üzerine şekeri ilave edip karıştırın
karanfili , limonu ve suyu ekleyip bir kaç tur karıştırın

ayırdığınız çekirdek ve kabukları, tarçınla beraber bir tülbentin içine koyup bağlayın
tülbenti tencerenin ortasına yerleştirin (bu şekilde pişen reçelin içinden rahat alıp atarsınız)

tencerenin kapağını kapatın ,yüksek ateşte kaynatın pimi çıktıktan sonra altını kısıp 20 dakika süre tutun
(benim tencerem saatli ,saatini 20 dakikaya ayarladım yüksek ateşe koydum ve alarm öttüğünde altını kıstım süre sonunda alarm çaldı ve ocağı kapattım)

pişen reçeli tencerenin kapağını açmadan ,içinde soğumasını bekleyin
daha sonra kavanoza doldurup saklayın

not: reçeli normal tencerede de yapabilirsiniz o zaman süreyi uzun tutup suyunu da 2 bardak ekleyin

afiyet olsun..

Yorumlar