ANNEMİN KAŞIK HELVASI (UN HELVASI)


Bu nefis helva reçetesi çocukluk yıllarımın en lezzetli detayı olarak hep aklımdaydı :)
açıkçası deneme cesaretini şimdiye kadar gösteremedim ,tutar mı tutmaz mı diye hep erteledim
sonunda denemeye karar verdim sonuç nefis ötesi :) yaptığıma pişman bile oldum çünkü gidip gelip yedim :) şaka bir yana nadir de olsa bu lezzet den mahrum kalmayın derim.

MALZEMELER
  • 250 gram katı margarin yada tereyağ
  • 3 silme su bardağı un
  • 5 çorba kaşığı toz şeker
  • tarçın
YAPILIŞI

geniş ve kenarlı bir tavaya yağı alıp eritin
içine unu ekleyip kısık ateşte kavurmaya başlayın ( resim 1)
yaklaşık 30 dakika kadar kavurun ( unun kokusu çıkacak ve rengi dönecek)

(resim 2 ) deki gibi bütünleşince ocağı kapatın ve şekeri ilave edip iyice helvaya yedirin


helvayı, tavanın kenarına doğru toplayın ve bir çorba kaşığı ile iç tarafından (üçüncü resimdeki x işareti olan kısımdan) parçalar alıp servis tabağına dizin

üstüne tarçın serpin, helvanız biraz ılıyınca servis edebilirsiniz

(#helva bekledikçe katılaşır ,kurabiye kıvamına gelir o şekilde de bence süper oluyor ama eğer sıcak yemek istiyorsanız ertesi gün bir su kaynatın, suyun üstüne servis tabağını koyun helvanız o şekilde hafif ısınacaktır)

afiyet olsun..

not: arzu ederseniz şeker aşamasında dövülmüş ceviz de ekleyebilirsiniz

Yorumlar