VİŞNELİ KURABİYE

Selam,
nefis bir kurabiye reçetesini sizlerle paylaşmak istedim, yiyen herkes çok beğendi denemenizi öneririm

malzemeler
  • 125 gr oda sıcaklığında yumuşak tereyağ (ben teremyağ kullandım)
  • 1 silme su bardağı pudra şekeri (çok dolu olmayacak)
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurtanın akı
  • 1 su bardağı un
  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 1 su bardağı çekirdeksiz vişne taneleri 
(ben  vişne şurubundan kalan vişneleri kullandım)
yapılışı

karıştırma kabına yağı ve şekeri alıp elinizle çalıştırın yumuşasın, yumurta akını ve vanilyayı ekleyin  karıştırın
azar azar unları ilave edin yoğurun
yumuşak ele yapışan bir hamur olacak
vişnelerin sularını avucunuzla sıkarak, susuz olarak hamura ilave edin
tüm malzemeyi son bir kez karıştırın

fırın tepsisine yağlı kağıt serin
kurabiye hamurundan iki kaşık yardımıyla ,ceviz büyüklüğünde parçalar alıp tepsiye yerleştirin
(dondurma kaşığınız varsa onu kullanabilirsiniz)
hamur bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın ,kurabiyeleri 180 derecede ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişirin (fırına göre süre değişir yaklaşık 25 dakika)

afiyet olsun :)

Yorumlar