ERZİNCAN LOKUMU


Merhabalar,
Erzincan lokumu internette sıkça rastladığım bir tarifti bende nedir nasıl bir şeydir diye uzun zamandır merak ediyordum:) nihayetinde bugün deneme fırsatım oldu en azından merakımı giderdim:)
nasıl anlatsam sade, kendine has bir lezzeti var kek ve kurabiye arasında bir tat diyebilirim yapımı da o kadar kolay ki neredeyse yarım saat içinde yapıp pişirdim diyebilirim
ben beğendim denemeye değer bence bir daha ki yapışımda limon yada portakal rendesi eklemeyi düşünüyorum dilerseniz sizler ekleyin sevgiler.

malzemeler:
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
125 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3-3,5 nescafe fincanı un

un hariç malzemeleri bir kaba alın
azar azar unu ekleyip yoğurun
(kekten katı kurabiyeden cıvık ele yapışan bir hamur olacak)

hamuru orta boy bir fırın kabına alıp,eşit bir şekilde yayın ve düzeltin
160-170 derecede ısıttığınız fırında üstü kızarana kadar pişirin
(kürdan batırıp kontrol edin temiz çıkıyorsa olmuştur)

oda sıcaklığına gelince üstüne pudra şekeri serpin
ufak dilimler halinde keserek servis edin


afiyet olsun:)

Yorumlar