ŞEFTALİLİ BİSKÜVİLİ MUHALLEBİLİ PASTA


Merhabalar:)
hepimizin evlerimizde yaptığı basit bisküvili pastalar vardır
buda onlardan biri içine şeftali katarak yaptım
aslında yaparken niyetim cuplara koyup servis etmekti  ama baktım evde bisküvi var bu şekilde yapmaya karar verdim:) buyurun tarife

1 paket kakaolu pötibör bisküvi
1 paket sade pötibör bisküvi
sadece kakaolu kullanabilirsiniz kakaolu az gelince ben 2 sıra kakaolu 2 sıra sade olarak yaptım

muhallebi için:
1 litre süt
6 çorba k. un
10 çorba k. toz şeker
1 paket vanilya
2 adet büyük boy şeftali

şeftaliyi soyup çekirdeğini çıkarıp  doğrayın ve tencereye alın
üstüne şekeri ekleyin
sütün yarısını ekleyin ve el blendrıyla şeftalileri ezin (püre kıvamına gelecek)
daha sonra kalan sütü, unu ve vanilyayı ekleyin
sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin

kare borcam tipi bir kabın altına 1 sıra bisküvi dizin
üstüne muhallebiden 1 kepçe kadar dökün
tekrar bisküvi dizin
tekrar muhallebi
bu şekilde 4 sıra bisküvi olacak
en üstüne kalan muhallebiyi döküp her yerini kaplayacak şekilde yayın
oda sıcaklığına gelince üstünü streçle kapatıp buzdolabında 6-7 saat soğutun
(1 gece beklerse daha güzel olur)

servis ederken üzerini süsleyin (dövülmüş fındık, ceviz veya çikolata sos kullanabilirsiniz yada biraz çikolata rendeleyip serpebilirsiniz)
afiyet olsun...

Yorumlar