KEMAL PAŞALI PORTAKALLI MUHALLEBİ


Selam,
pek çok kişinin yaptığı kemal paşalı muhallebiyi ben de portakallı olarak denedim, portakal aroması da eklenince hafif bir tatlı oldu denemek isterseniz not edebilirsiniz.

MALZEMELER
  • 1 paket kemal paşa tatlısı
  • 500 gram toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • 1 portakal kabuğu rendesi
MUHALLEBİSİ İÇİN
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 paket vanilin
  • 3/4 su bardağı portakal suyu

HAZIRLANIŞI
  • kemal paşa için şekeri,portakal kabuğunu ve suyu tencereye alıp kaynatın,kaynayan şerbete kemal paşaları ekleyin ve ara sıra ,alt üst ederek tatlılar yumuşayana kadar pişirin (çok fazla yumuşayıp dağılmamasına dikkat edin)
  • pişen kemal paşaları bir kevgir yardımıyla şerbetten süzdürerek alın ve kare bir cam kaba dizin
  • muhallebi malzemelerini bir tencereye alın ve güzelce karıştırın,tencereyi ocağa koyun
  • sürekli karıştırarak muhallebi koyulaşana kadar pişirin
  • pişen muhallebiyi kemal paşaların üstüne düzgün bir şekilde yayın ve oda ısısına gelene dek bekletin
  • soğuyan tatlının üstünü streçle kapatarak buzdolabına koyun
  • 4-5 saat soğuyan tatlıyı dolaptan alın,üstünü istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz (ben fındık kırığı serptim ve evde olan çiçek gofretle süsledim) daha sonra tatlıyı dilimleyerek servis edebilirsiniz
  • kalan tatlıyı tekrar üstü kapalı olarak buzdolabında muhafaza edebilirsiniz,afiyet olsun

Yorumlar