ENGİNAR FAVA


Selam,
genellikle enginar zeytinyağlı pişirilir,bu kez değişiklik yaparak fava şeklinde denedim (daha önce de bahsetmiştim ben enginar sevmeyenlerdenim faydalı olduğu için ara sıra yiyorum tabi ☺) enginarın bu şeklini çok sevdim artık favori reçetelerimin arasına ekledim, denemenizi öneririm sevgiler.

MALZEMELER
  • 5 adet temizlenmiş enginar
  • 1 adet küçük boy,doğranmış kuru soğan
  • 2 adet kesme şeker
  • yarım limon suyu
  • yarım demet kıyılmış dereotu
  • 1 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 3-4 adet doğranmış kornişon turşu (opsiyonel)
  • su

HAZIRLANIŞI
  1. soğanı, enginarları, dereotunun yarısını,şekeri,tuzu , sarımsağı ,1 kaşık zeytinyağı ve limon suyunu tencereye koyun, enginarların hizasına gelecek kadar su ekleyin ve ocağa alın
  2. enginarlar iyice yumuşayıp suyu çekene kadar pişirin
  3. tencereyi ocaktan alın ve malzemeleri blendrdan geçirerek püre haline getirin ve servis tabağına döküp düzeltin
  4. enginar favanın üzerine kornişon turşuları ve kalan dereotunu serpiştirin
  5. son olarak 2 kaşık zeytinyağı ekleyin
  6. favayı üstünü streçleyerek bir süre buzdolabında dinlendirin (2 saat kadar)
  7. daha sonra servis edebilirsiniz afiyet olsun

Yorumlar