Ana içeriğe atla

ANANASLI BAHAR KEKİ


Selam,
son günlerde içimden hiç bir şey yapmak gelmiyor nedense, zaman zaman hepimize olur ya hani yerimizden kalkmak istemeyiz ne iş ne güç, işte öyle bir vaziyette geziyorum 😃
Bugün nihayet kalk dedim kendime, hazır evde ananas da var bir kek yap ve bu hafif ,bir o kadar da lezzetli keki yaptım, sıcağı sıcağına da paylaşayım dedim 😃 sevgilerimle...

MALZEMELER
  • 3 orta boy yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker (250 ml bardakla)
  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağ
  • 2 portakalın suyu
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 6 dilim taze ananas

HAZIRLANIŞI
  1. yumurta, şeker ve yağı mikserle güzelce çırpın
  2. sütü ve portakal suyunu ekleyip tekrar çırpın ve mikseri bırakın
  3. kuru malzemeleri de eleyerek hamura ekleyin ve spatulayla karıştırın
  4. hamuru yağladığınız 22-24 cm bir kek kalıbına boşaltın
  5. üstüne ananas dilimlerini dizin ve 160 derece fırında yaklaşık 40-45 dk pişirin
  6. kürdan testi yaparak keki kontrol edin ,kürdan temiz çıkıyorsa pişmiştir fırından alın
  7. ilk sıcaklığı çıkan keki kalıbından dikkatlice çıkarıp servis tabağına alın afiyet olsun
NOTLAR
  • kek yaparken ölçü için kullandığınız bardaklar aynı olsun, mesela şekere hangi bardağı kullandıysanız unu da aynısıyla ölçün
  • dilerseniz fırına vermeden önce ananasların üzerine şeker serpebilirsiniz ben hafif olsun diye serpmedim

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

VİŞNELİ TRİLEÇE

KİNOA SALATASI

KATMER POĞAÇA

SADE KATMER

Ispanaklı Sufle Börek

NUTELLALI MİLKSHAKE