YOĞURT TATLISI

Selam ☺
çocukluğumdan kalma bu lezzeti geçenlerde , bir televizyon programında görünce bloğa eklemeye karar verdim, orada tarifi nasıldı izleyemedim bilmiyorum sonuna denk geldim ama benim yaptığım şekliyle sizlerle paylaşayım istedim .
Pratik ve lezzetli bir, şerbetli tatlı arayanlar için öneririm sevgiler..
MALZEMELER
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı un
  • 3 adet küçük boy yumurta
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • kızartmak için ay çiçek yağı
ŞERBETİ İÇİN
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su
  • 2-3 damla limon suyu
ÜSTÜNE
  • tarçın

HAZIRLANIŞI
  1. şerbet malzemelerini ufak bir tencerede karıştırıp, 3-4 dakika kaynatın ve ocaktan alın
  2. yumurtaları bir kaseye kırıp çırpın, yoğurdu, unu, vanilini, kabartma tozunu ve unu ekleyip tel çırpıcı ile güzelce karıştırın
  3. çukur bir kızartma tavasına yağ koyup ısıtın, hazırladığınız karışımdan bir tatlı kaşığı ile alıp yağa bırakın (tavanızın aldığı kadar 6-7 kaşık aralıklı olarak koyun) karışım bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın
  4. arkalı önlü çevirerek , orta ateşte kızarttığınız hamurları bir kaba alın daha sonra hazırladığınız şerbete ikişer üçer tane atın, bir kaç tur şerbette döndürüp servis tabağına alın, hepsini bu şekilde tamamlayın
  5. yoğurt tatlısının üstüne tarçın serperek servis edin afiyet olsun
artan tatlınızı kapaklı bir borcamda saklayabilirsiniz

Yorumlar