EKŞİ MAYALI KEKİKLİ EKMEK

Selam, haftaya bu güzel ekmekle başlayalım :)
Uzun zamandır aklımda ekşi mayalı ekmek yapmak vardı ama açıkçası ekşi mayayı evde yapmaya cesaret edemedim henüz,yapan arkadaşlarımız var kendiniz yapmak isterseniz internette arayabilirsiniz, ben dr oetker ekşi maya kullandım nefis bir ekmeğimiz oldu denemenizi öneririm, ben üstündeki tarife göre yaptım ve kekik ekledim, siz dilerseniz aynı tarifi cevizli zeytinli yapabilirsiniz sevgiler.

MALZEMELER
  • 500 gram un (yarısını tam buğday unu  kullandım)
  • 300 ml ılık su (1,5 su bardağı)
  • 20-30 ml (2-3 çorba kaşığı zeytinyağ)
  • 10 gram (1-1,5 tatlı kaşığı tuz)
  • 10 gram (2 tatlı kaşığı toz şeker)
  • 1 poşet ekşi maya
  • 1 tatlı kaşığı kekik
HAZIRLANIŞI
  1. unu derin bir kaba eleyin, üstüne ekşi mayayı,tuzu ve şekeri ekleyip kaşıkla karıştırın
  2. su , yağ ve kekiği ekleyip  yoğurun
  3. hamurun üzerine nemli bir bez örterek 2,5 saat ,hamurun hacmi iki katına çıkana kadar mayalanmaya bırakın
  4. mayalanan hamura dilediğiniz şekli verip pişirme kağıdı serdiğiniz fırın tepsisine veya kabına alın ve üstüne bıçakla çizerek şekil verin
  5. tepsideki hamurun üstünü tekrar kapatarak 30 dakika daha bekletin
  6. 180 derecede önceden ısıtılmış fırının orta rafında ekmeğiniz kızarana kadar pişirin (fırına göre süre değişir yaklaşık 40 dakika)
  7. pişen ekmeği fırından alıp soğutma telin üstüne çıkarın (ekmeğin üstü çok sert olmasın derseniz ilk sıcaklığı geçtikten sonra temiz bir bezle kapatın) afiyet olsun

Yorumlar