KARAKÖY POĞAÇASI

poğaça tarifleri
Selam,
bugün sizlerle Karaköy poğaçasını paylaşmak istedim, bu reçeteyi uzun zaman önce bir tv programından görüp not almışım ve unutmuşum ,bugün elime geçince hemen denedim hani derler ya kıyır kıyır nefis bir poğaça ve çok lezzetli ,poğaçayı ben sade yaptım siz dilerseniz içine peynir koyabilirsiniz sevgiler.

MALZEMELER
  • 200 gram oda ısısında yumuşak tereyağ yada margarin (ben tereyağ kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 yumurta akı
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • aldığı kadar un (4,5 klasik su bardağı kullandım)
  • ÜSTÜNE
  • 2 yumurta sarısı
HAZIRLANIŞI
  1. un hariç malzemeleri yoğurma kabına alın ve azar azar unu ekleyerek yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edin un ölçüsü verilmiş olsa bile azar azar ekleyin çünkü bardak kaşık ölçüleri bire bir tutmayabilir
  2. hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizde yuvarlayın ve yağlanmış tepsiye dizin
  3. tepsiye dizdiğiniz hamurların üstüne yumurta sarısı sürün ve keskin bir bıçakla ortalarına + şeklinde kesik atın
  4. 180 derecede ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirin
Afiyet olsun

Yorumlar