ALİ NAZİK

Selam,
Ali naziği bir kaç yıl önce yerinde yani Gaziantep de yemiştim oldukça lezzetliydi, dün buzdolabında bekleyen 4 adet patlıcan ve buzlukta kavrulmuş kıyma vardı sizlere de fikir olsun diye Ali naziği denemek istedim benim malzemelerim 1 kişilik ,sizler kişi sayınıza göre arttırabilirsiniz.

MALZEMELER
  • 4 patlıcan
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 diş ezilmiş sarımsak
  • 1 tutam tuz
KIYMASI İÇİN
  • 100 gram kıyma
  • birer tutam tuz, karabiber
  • 1 adet doğranmış ufak boy kuru soğan
  • 1 ufak domates rendesi
  • 1 ufak doğranmış biber
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
benim yediğimde yeşil biber ve domates yoktu tercih sizin eklemezseniz de olur ama bence bu şekilde daha lezzetli oldu

ÜSTÜNE
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber (bende kalmamıştı pul biber kullandım)
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
HAZIRLANIŞI
  1. patlıcanları ateşte veya fırında közleyin
  2. kıyma ,soğan,yeşil biber ve sıvı yağı tavaya alıp kavurun, baharatları ekleyin son olarak domatesi ilave edip kıyma pişene kadar karıştırarak ateşte tutun
  3. yoğurdun içine bir tutam tuzu ve sarımsağı ekleyin karıştırın
  4. patlıcanları temizleyip ufak ufak doğrayın hazırladığınız yoğurtla karıştırın (patlıcanlar soğumuşsa yağsız tavada ısıtın) ve servis tabağına koyup düzeltin, ortasına kıymayı yerleştirin
  5. tereyağı ve biberi ateşte ısıtıp yemeğin üzerine gezdirin
AFİYET OLSUN

Yorumlar