TAVUK KÖFTESİ

Merhabalar,
tavuk köftesinin tam köfte kıvamında olmasını istiyorsanız bu reçeteyi öneririm
daha önce normal köfte kıvamında yapmıştım ama içime sinmedi sanki köfte değilde tavuk dilimi yiyormuş hissi verdi bana ,şahsen sert ,et gibi bir tavuk köftesini sevmiyorum o nedenle bu reçetede elle şekil verilmeyecek kadar yumuşak oluyor, mücver gibi kaşıkla alıp kızartıyoruz böyle olmaz ise, yani toparlansın diye ekmeği yada galeta ununu fazla koyarsanız köfte sert olur. ben bu kıvamı çok sevdim size de tavsiye ederim sevgiler.

MALZEMELER
  • yarım kilo tavuk kıyması
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı ufalanmış ekmek içi
  • 1 kahve fincanı süt
  • 4-5 dal maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 er çay kaşığı karabiber, köri, toz sarımsak
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
  • yarım su bardağı kaşar rendesi (arzuya bağlı eklemeyebilirsiniz)
  • kızartmak için : sıvı yağ
YAPIMI

tüm malzemeyi robotta yada elde karıştırın, yarım saat buzdolabında dinlendirin


tavaya yağı koyup ısıtın ve orta ateşte sabitleyin
köfte harcından bir çorba kaşığı ile alıp yağa bırakın
arkalı önlü köfteleri kızartın, havlu kağıt serdiğiniz bir tabağa çıkarın (fazla yağını çeksin)
daha sonra servis tabağına aktarın



nefis köfteler servise hazır afiyet olsun :)

Yorumlar