HAŞLANMIŞ MISIR


Selam,
mısırın da tarifimi olur dediğinizi duyar gibiyim:)
çok sevdiğim mısırı pazarda görünce aldım ve evde haşlamak istedim
daha önce tencerede denemiştim ve çok uzun sürede piştiği için bir daha alıp yapmadım
bu kez düdüklüde pişirdim sonuç süper oldu sizlere de bir fikir vermek açısından yazmaya karar verdim

8 adet taze mısırı kabuklarından ayırıp yıkayın ve ortalarından ikiye kesin
mısırın ayırdığınız 1-2 yaprağını yıkayıp düdüklü tencerenin dibine yerleştirin
sonra mısırları tencereye dik olarak dizin
mısırların yarısına gelecek kadar su ekleyin,1 tatlı kaşığı şeker,1 tatlı kaşığı tuz ilave edin


tencerenin kapağını kapatın
benim tencerem saatli olanlardan saati 25 dakikaya kurup yüksek ateşe koydum alarmı ötünce ateşi kısıp süre sonunu bekledim ve ocağı kapattım

siz kendi tencerenize göre yüksek ateşte kaynadıktan,buharı çıktıktan sonra altını kısın 25 dakika süre tutup pişirin
tencerenin  ılımasını bekleyip öyle açın

yiyeceğiniz kadarını ayırıp kalanını kağıt havlu serdiğiniz bir süzgece koyup suyunu almasını sağlayın
buzdolabı poşetlerine koyup bağlayın ve derin dondurucuya kaldırın


tüketmek istediğiniz zaman mısırları dondurucudan alıp 2-3 dk kaynar suya atın
ilk tazeliğinde olacaklar
afiyetle yiyin:)
not: mısırın cinsine göre sürede 5-6 dk oynama olabilir ve pişirirken mısıra tuz eklemeyin sertleşir

Yorumlar