KAKAOLU KREMŞANTİLİ KEK


Selam:)
bugün sizlerle lezzetli ve yumuşacık bir kek tarifi paylaşmak istedim
dr oetker in sitesinde görüp not almıştım evde malzemeler tam olunca denemeye karar verdim kendime göre biraz malzemelerle oynadım sizlerde yapın pişman olmazsınız

malzemeleri:
3 büyük boy yumurta
1,5 su b. toz şeker
1 çay b. sıvı yağ
1 çay b. süt (ben ekledim )
4-5 damla rom aroması
1 paket kabartma tozu
2,5 su b. un
1 poşet kakaolu kremşanti + 1 su b. soğuk süt

yumurta şeker ve yağı mikserle krema kıvamında çırpın

unu ,sütü, kabartma tozunu,romu ekleyip tekrar çırpın

krem şantiyi sütle çırpıp kek hamuruna ilave edin
bir spatulayla karıştırın

kek kalıbını margarinle yağlayın ve hafifçe un serpip elinizle vurarak yayın fazla ununu dökün böylece kek yapışmadan rahat çıkarırsınız
hamuru kalıba döküp düzeltin
160 derecede pişirin
(fırından fırına süre değişir 20 dakikadan sonra kürdan batırıp kontrol edin temiz çıkıyorsa pişmiştir fırından alın)

ilk sıcaklığı geçtiğinde kalıptan çıkarın ve servis tabağına alın
üstünü çikolata sos ve fıstık ile süsleyin
afiyet olsun...

Yorumlar