PEKMEZLİ MUHALLEBİ


Selam:)
evde 1 kavanoz pekmez duruyordu ne yapsam diye araştırırken mutfak sırları sevgili Nilay hanımın bu güzel tarifini denemeye karar verdim
hem kolay hem lezzetli sizde pekmez tadını seviyorsanız deneyin derim:)
orjinal tarife bakmak isterseniz burada http://mutfaksirlari.com/pekmezli-muhallebi.html

6 su b. süt
1 su b. pekmez ( bendeki üzüm pekmezi idi )
1 çay b. toz şeker (üzüm pekmezi olduğu için şekeri yarım b. ekledim)
1 çay b. nişasta
1 yemek k. margarin (1 tatlı k. kullandım )

yağ hariç tüm malzemeyi tencerede karıştırın
daha sonra ocağa alıp sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin
yağı ekleyip 1-2 dk daha karıştırın ve ocağı kapatın
bardak veya kaselere doldurun
oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına koyup soğutun
ben üstünü cevizle süsledim sizler çikolata rendesi ile de sunabilirsiniz
afiyet olsun..
not: hafif sulu bir muhallebi oluyor eğer yoğun kıvamlı seviyorsanız sütü yarım b. eksiltin

Yorumlar