AĞLAYAN KEK


Merhabalar..
şu meşhur ağlayan keki birde ben yapayım dedim:)
bugün benim doğum günümdü bu keki de pasta olarak servis ettim
oldukça lezzetli idi hala denemeyen varsa bence deneyin
pek çok sitede ağlayan kek tarifi var ölçüler değişse de malzemeler genelde aynı
bende kendi kek tarifimi uyguladım üzerine herkes gibi kremşanti ve çikolata sos ile tamamladım
resimler biraz aceleye geldi çok net olmadı fakat lezzetinden tam not aldım:) buyurun tarife

4 yumurta
1 su b. toz şeker
yarım su b. sıvı yağ
1 su b. süt
1 er paket vanilya ve kabartma tozu
2 su b. un
4 silme çorba k. kakao

yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın
diğer malzemeleri ekleyip karıştırın
yağlanmış kare veya dikdörtgen bir kalıba boşaltın
160 derecede kürdan batırıp temiz çıkana kadar pişirin

pişen keki fırından alın ve üstüne 1,5 su b. soğuk süt dökün
kekin soğumasını bekleyin

1 poşet kremşantiyi 1 su b. soğuk süt ile hazırlayın
soğuyan kekin üzerine yayıp düzeltin ve üstünü streçle kapatıp buzdolabına koyun bekletin

1 paket çikolata sosu tarifine göre pişirin kabuk tutmaması için ara sıra karıştırarak soğutun

çikolata sosunu kremşantinin üzerine dökün
kekinizi kare dilimler halinde kesip servis edin

afiyet olsun....
not: keki 1 gün önceden yapıp buzdolabında bekletmenizi öneririm

Yorumlar